Chudnutie – Môj príbeh

photo credit: JD Hancock

Mám veľkú novinu : od dnes už podľa tabuliek BMI nemám nadváhu! Aj keď BMI je presné skôr pre ľudí normálnej výšky a je menej spoľahlivé pre špuntov alebo naopak občanov dlhých ako týždeň pred výplatou (ja mám okolo 190cm, priemerný Slovák vo veku 17-25 rokov mal v roku 2004 približne 180cm), orientačne poslúži každému – či už ste ten, koho chronicky v rodine otravujú podávaním vecí z hornej poličky v skrini alebo tá, ktorá môže bez obáv z fraktúry v kraniálnej oblasti prebehnúť popod kancelárskym stolom.

Ďalšia vec, ktorá v mojom prípade napomáha nepresnosti je, že chodím dvíhať sprosté železo do posilky, čo má prekvapivý efekt – svalová hmota v mojom prípade tvorí väčšiu časť váhy, ako u normálneho pajka, ktorý robí len tie klasické cviky ako pochod ku chladničke, dvíhanie pollitra a hlasná flatulencia v sprche. Čitateľky ale musím bohužiaľ schladiť, veľmi to na mne nevidno (trochu áno, ale keď sa vám páči muskulatúra štýl Hulk, chcete zvádzať jOin3ra).

Ako som to dokázal

Dodržiaval som svoju čokoládovú diétu, o ktorej som písal nedávno. Účelom tohto blogu je skôr len napísať, čo PRESNE som žral a ako a koľko som cvičil a to z toho dôvodu, že sa domnievam, že aj keď by niektorí ľudia chceli schudnúť, akosi nevedia, kde začať. Pripomína mi to ten zmätok, čo com mal, keď som začínal chodiť do posilovne. Nevedel som, aké cviky mám zaradiť ani koľko si mám naložiť a vypytoval som sa cvičiacich kamarátov, ako cvičia oni a potom to skúšal nejak modifikovať pre seba.

Cvičenie

Pôvodne som tu chcel len pľasnúť strohý zoznam, ale hovorím si, že radšej napíšem malé slovo úvodom. Je v podstate jedno, akému športu (nebudeme sem rátať šach, aby sme predišli huncútskym komentárom) sa človek venuje (pokiaľ to nie je baseball. To je výnimočne sprostý šport a nikto by ho nemal robiť, ani pod hrozbou celodenného premietania živej panorámy z miestneho pohostinstva 4. cenovej skupiny), hlavné je, že sa hýbe. Keď vás nejak nič nebaví, skúste sa poohliadnuť aj po netradičnejších vecičkách – driapanie sa po skalách (toto by som veľmi chcel robiť, ale nemôžem, lebo sa bojím výšok (alebo presnejšie povedané sa bojím toho, že spadnem z výšky a nabijem si držku. Na Eiffelovke som sa napríklad nebál, ale postavte ma na dvojmetrový kývajúci sa rebrík a hneď mám spotené dlane)), šerm, bojové umenia (extrémne náročné na kondičku, ale takisto extrémne efektívne na spaľovanie kalórií. Vždy je to niečo za niečo) alebo stolný tenis.
Osobne by som odporúčal začať behaním, lebo nikto na vás nehuláka, keď nevládzete, môžte trošku pochodiť atď a posilovaním (platí aj pre tetky. Aspoň raz do týždňa treba ísť dvíhať železo. Po prvé je atletická postava lepšia ako typ „rebrový xylofón“, po druhé vám spevnie telo a po tretie nie, nebudete vyzerať ako ženské kulturistky. V žiadnom prípade sa toho nemusíte obávať. Tie tetky majú veľmi špeciálny režim, aby vyzerali tak, ako vyzerajú). Moje ďalšie odporúčanie je vybrať si šport, v ktorom nie je veľká počiatočná investícia. Bola by blbosť kúpiť si motorový čln a potom zistiť, že vás vodné lyžovanie veľmi neberie.
No už vás počujem skučať, že som sľúbil svoj pohybový režim a miesto toho tu len podaromnici táram, tak tu je :

  • Pondelok – Posilka (cicky a triceps, na konci 10min HIIT na stacionárnom bycygly)
  • Utorok – Kickbox (1,5h)
  • Streda – Posilka (čongále a ramená, 10min HIIT)
  • Štvrtok – Kickbox (1,5h)
  • Piatok – Posilka (chrbát a biceps)
  • Sobota – Intervalový tréning (2min boxovanie do vreca, 2min kliky/drepy/brušáky po 10, 2min tieňový box, 2min zhyby/brušáky po 5/10, 2min strečing a toto celé 3x)
  • Nedeľa – Beh 7-8km

Žrene všeobecne

O jedení som dosť popísal v minulom blogu, takže sa nebudem veľmi opakovať. Treba baštiť vela zeleniny, ovocia, nezjsť každý deň polovicu trojposchodovej torty, ani si dávať slaninu na omastený chleba a bude to ok. Keď chodíte do posilky, zjedzte tak 1-1,5 gramu bielkovín na kilo hmotnosti (ak máte 100kg, zjedzte tak 100-150g bielkovín).
Môj bežný jedálniček je nasledovný :
Raňajky, obed a večera. Kto by to bol povedal, však 🙂 Na raňajky jem cottage cheese (celú pikslu. Chutí mi z Lidlu značka Pilos, ale aj od Sabi je dobrý, zvlášť ten s pažítkou), cherry paradajky tak 125g cca a jeden ryžový chlebík (tiež známy pod pojmom polystyrén). Na obed si zvyčajne dávam kuracie prsia s ryžou, po obede si dám kocku čokolády, ako vyžaduje diéta, a v priebehu popoludnia zjem 50g nejakých orechov (rotujem mandle, kešu, vlašské orechy a para orechy), 2 kusy ovocia (dnes som mal pomaranč a banán), ďalší cottage cheese alebo parenicu (kvôli bielkovinám) a na večeru si spravím nejaký rýchly šalát (nakrájam uhorku, papriku, paradajku, ľadový šalát a do toho švihnem na čo mám chuť – vajíčka, syr, rybu, kuracie prsia, parmskú šunku alebo niečo také). Ešte pijem aj proteínové šejky, ale to je jedno.

Dôkaz namiesto sľubov

Čo by to bol za skeptický blog, keby som nepodal nepriestrelný dôkaz. Túto diétu som dodržiaval v poslednej dobe a schudol som s jej pomocou už nejakých 12kg. Takže ako vidíš, Horst (Fuchs. Taký pajko, čo robil teleshopping reklamy. Musím to napísať, lebo inak by niektorým čitateľom nedošla táto referencia (Ahoj Martir)), táto diéta je báječná a všetky cool deti ju dodržiavajú.

4 thoughts on “Chudnutie – Môj príbeh”

    1. ahoj, neskusal, ani nebudem. trh s doplnkami vyzivy je prakticky neregulovany, co je vo velkom vyrobcami tych doplkov zneuzivane. studia za studiou ukazuje, ze v skatulke je len malokedy to, co uvadzaju na obale. mnohokrat tam vyrobcovia pridaju skutocne lieky a/alebo doplnaju objem lacnym sajrajtom (cesnakovy prasok casto). v niektorych pripadoch sa v doplnkoch vyzivy nasli aj rozne alergeny alebo vyslovene nebezpecne latky. hovoril som o tom detailnejsie tu http://www.pseudocast.sk/pseudocast-178/

      po druhe, silne pochybujem, ze cokolvek davaju do toho piperine forte ma v skutocnosti akykolvek vplyv na chudnutie, pokial tam priamo nesypu metamfetamin =) zazracne tabletky na chudnutie proste nie su. su aj effortless riesenia na zhodenie vahy ako napriklad liposukcia (chirurgicky zakrok by vsak mal byt samozrejme posledna moznost, nie prva), ale pre vacsinu ludi proste niet inej cesty ako zmena jedalnicku (dolezitost 10/10) a cvicenie (zo zdravotneho hladiska dolezitost 9/10, z hladiska chudnutia 2/10)

Pridaj komentár