Čo si myslíte o klikaní na internetové reklamy? Niekedy si všimnem nejakú reklamu, ktorá ma naozaj zaujíma. Napríklad vidím nový mobil, alebo notebook a poviem si: „To vyzerá dobre!“. Lenže tu nastáva moja dilema – nechcem kliknúť na reklamu. Mám pocit, ako keby som prehral, keď na ňu kliknem. Ako keby to bola súťaž, kde stojím proti reklamnej agentúre a proti jej fintám, ako ma uloviť. Radšej si tú vec, čo ma zaujímala, hodím do google a nájdem si ju tak.

 

„Buduj svalovú hmotu. Bez diéty. Bez posilovne. Kliknite sem, pre viac informácií.“ – Facebook reklama

 

Niekedy, vďaka tomu, že sa zaoberám pseudocastom, mám chuť kliknúť aj na niečo takéto. Zjavnú hlúposť, ktorá mi v hlave spúšťa všetky možné alarmy. V minulosti som na facebooku zvykol podobné reklamy reportovať, ale po čase táto možnosť z ponuky zmizla. Facebook dostáva peniaze za to, že umožňuje zobrazovanie reklám, teda asi je v jeho záujme zobrazovať reklamy toho, kto zaplatí. Podľa refreshov, počtu reklám a ako často sa opakovali, mám pocit, že reklám pre slovenský trh na facebooku je asi relatívne málo.

 

„Nedarí sa vám schudnúť? Objavte ako a prečo vďaka tejto zmesi 8 druhov ovocia, rastlín a chalúch schudnete celkom!“ – Facebook reklama

 

Kliknúť?

 

„Dr. Oz Jednodňová dieta – Hovoria jej dieta holywoodu, ktorá ničí brušný tuk ako nič iné predtým!“ – Facebook reklama

 

Hovorím si: „Kašli na to Tomáš!“ (aj napriek tomu, že sa volám Vlado). Vtedy ma však napadlo, že rozmýšľam zle. Ten, čo platí za zobrazovanie tejto reklamy, platí za každý klik. On stráca peniaze na tom, že ja kliknem na link a nič si nekúpim z jeho pochybnej stránky sľubujúcej všetko za nič. Keď teda klikám na pochybné linky, ktoré sľubujú liek na rakovinu, tajomstvo dokonalého tela, alebo ako schudnúť 10 kg za 1 týždeň… klikám a klikám veľmi rád.

Ideme klikať na zjavne klamlivé reklamy? =)

PS: Reklamy na tejto stránky boli dočasne vypnuté, aby ste nemali blbé nápady =)

Jeden zo spoluzakladateľov Pseudocastu. Podieľa sa na správe stránky a technickom zabezpečení všetkého okolo Pseudocastu. V profesionálnom živote sa zaoberá cloud a bigdata produktmi, správou *nixových systémov a datacentier. Voľný čas trávi prevažne prácou pre Pseudocast, ale nájde si čas aj na gitaru, fitness, bicyklovanie, samoštúdium, stolný tenis a blog. Zaujíma sa o filozofiu vedy a morálky, deskriptívnu štatistiku a populárnu vedu.

Čítajte viac od join3ra

7 Replies to “Klamlivé reklamy na internete

  1. Vacsina reklamiek uz zrusila system PPC takze im zle nerobis ked klikas na ich reklamy, skor im pomahas lebo vedia svojim klientom reportovat vacsi pocet klikov a tym padom vacsiu vyuzitelnost FB flyers a klientovych penazi. To samozrejme zalezi od toho co si flyer objedna a druha vec je ta, ze tie reklamy na chudnutie sa ti pre nieco zobrazuju, asi ta FB vyhodnotil ako cloveka, ktory sa o take veci zaujima, myslim ze FB na SVK je pomerne dost vyuzivane reklamne medium a reklamy – bannerov je tam dost. 😀

    1. Skúšal som aj z incognito window a inej IP adresy… a tie reklamy (sa mi zdalo) sa často opakovali. Bol som v domnienke, že na facebooku to funguje podobne ako adwords, kde platím za to, že niekto klikne na reklamu. Na facebooku to tak nie je?
      Ak ti správne rozumiem, tak tým, že klikám facebook môže povedať: „Aha koľko ľudí kliká. Dajte si sem reklamu, len vás to bude stáť viacej, lebo sme super na reklamu“? To znamená, že keď klikám tak zaťažujem všetkých čo chcú mať reklamu?

  2. ja si tie bannery pravdupovediac ani velmi nevsimam, scasti aj preto, ze mam adblock plugin, takze tych reklam az tolko zase nevidim =) ale nikdy som na to ani neklikal, tiez som si radsej vygooglil =)

    1. Ja som adblock prestal používať. Veľa stránok, ktoré navštevujem žije iba z reklamy. Nepoužívaním adblocku ich vlastne podporujem.

      1. si si isty ze nepodporujes akurat tak viac reklamy ? 🙂 a tym ze si nic nekupis znizujes akurat jej hodnotu ?. Ci nebodaj si sa dal nahovorit na daku super dietu nai nternete ? samaritan join3r

      2. Stránka dostáva nejaké peniaze aj z toho, že sa tá reklama zobrazí mnohým ľudom. Z reklamy na internete zatiaľ však moje kroky nikdy neviedli ku nejakej kúpe, takže je celkom možné, že máš pravdu.
        Ešte nad tým celým budme musieť porozmýšlať (super výhoda blogu – ľudia mi môžu napísať, že sa mýlim a poskytujú mi nové pohľady na vec).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.